Hallo! Waar kunnen we je mee helpen?
Heb je een vraag? Hieronder hebben we de meest gestelde vragen over de webshop voor je opgesomd. Staat jouw vraag er niet tussen, dan staan onze contactgegevens onderaan de pagina, we kunnen je zeker verder helpen.
Bestelling plaatsen
Hoe kan ik een product bestellen?
Bij elk product vind je een bestelknop. Kies het gewenste aantal van dit product en klik op de knop “Bestel”. Er verschijnt een melding dat het toegevoegd is aan je winkelwagen. Rechtsboven zie je hoeveel producten in je winkelwagen zitten.
Klik op de winkelwagen om een overzicht te krijgen van je gekozen producten. In de winkelwagen kan je eventueel aantallen aanpassen of producten verwijderen. Als je een exclusieve voordeelcode hebt kan je die invoeren bij het afrekenen van je winkelwagen. Gebruik de knop "Bestelling afronden" om verder te gaan en doorloop de volgende 5 stappen:
Stap 1 : Aanmelden of registreren
Heb je al een account? Klik dan op de knop ‘Aanmelden’
Vul vervolgens je e-mailadres en wachtwoord in.
Nog geen account? Dan heb je 2 keuzes:
- Account aanmaken: voer je gegevens in en bevestig je paswoord.
- Doorgaan als gast: voer je gegevens in, deze hebben we nodig voor het correct verzenden van je bestelling, maar worden niet bewaard in een account.
Lees onze Privacy policy en ontdek hoe wij veilig en correct omgaan met jouw gegevens.
Stap 2: Contactgegevens
Vul hier je gegevens in.
Wens je een factuur? Vul dan je facturatiegegevens in.
Stap 3: Leveringsopties
Je kunt kiezen of je de bestelling bij je thuis of op een ander adres wil laten leveren. Voer een nieuw leveringsadres in als dit afwijkt van je thuisadres.
Stap 4: Betaalopties
Kies hier de gewenste betaalwijze en klik op de betaallink.
Stap 5: Betalen
Voer de nodige stappen uit om je betaling uit te voeren, zodra we je betaling ontvangen krijg je een automatische bevestigingsmail.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Een bestelling annuleren kan enkel indien het bestelproces nog niet gestart is, dit wil zeggen voor het verzamelen en verpakken van jouw bestelling. Neem zo snel mogelijk contact op met de klantendienst, zo kunnen we meteen controleren of we jouw bestelling nog kunnen annuleren. Indien annuleren niet meer mogelijk is, kan je de bestelling na ontvangst retourneren.
Kan ik nog iets toevoegen of wijzigen aan mijn geplaatste bestelling?
In dat geval neem je best meteen contact op met onze klantendienst op het telefoonnummer: +32 (0)56 24 58 25. Onze medewerker zal nakijken of een wijziging nog mogelijk is. Indien jouw bestelling reeds in verwerking is, zal een wijziging helaas niet meer mogelijk zijn.
Kan ik een bestelling ook via e-mail of telefoon plaatsen?
Online bestellingen kunnen enkel via de webshop geplaatst worden. Dit is de meest snelle, veilige en vlotte manier van bestellen.
Levering
Waar leveren jullie?
Momenteel leveren we enkel in België.
Wat is de levertermijn?
Je bestelling wordt in behandeling genomen zodra wij jouw betaling ontvangen. De levertermijn hangt af van product tot product, deze wordt steeds meegedeeld bij het bestellen van je producten. Wanneer jouw pakket het magazijn verlaat, ontvang je een e-mail met de verzendbevestiging.
Verzendkosten?
De verzending van onze producten is momenteel gratis.
Hoe kan ik de levering van mijn bestelling volgen?
Jouw besteld product wordt rechtstreeks geleverd door de fabrikant. Komt de leverdatum dichterbij? Neem dan gerust contact op met onze klantendienst om te vragen of zij al iets meer weten. Mail via webshop@floralux.be.
Retour
Kan ik mijn aankoop retourneren?
Na ontvangst heb je 14 dagen bedenktijd, daarna heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Enkel producten in nieuwstaat en in de originele verpakking kunnen geretourneerd worden. Geïnstalleerde, gebruikte, bevuilde, beschadigde of onvolledige artikelen zullen in geen geval worden teruggenomen. Binnen 30 dagen na aanvaarding van de terugname en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst, zal Floralux de betaalde sommen terugstorten, met uitzondering van de eventuele verzend- en ophaalkosten.
Momenteel verkopen we enkel producten die rechtstreeks door de fabrikant bij jou geleverd worden, hierdoor kunnen de retourvoorwaarden verschillen. Bekijk hieronder wat de voorwaarden zijn afhankelijk van de reden van retour:
Klopt de levering niet met jouw bestelling?
Wat vervelend, gelieve onze klantendienst binnen de 14 dagen te contacteren zodat we samen tot een snelle oplossing kunnen komen.
Wil je het product toch liever niet?
- Neem hiervoor binnen de 14 dagen contact op met onze klantendienst. Sommige artikelen kunnen wegens hun grootte niet teruggestuurd worden en moeten worden opgehaald.
- De kosten voor retour zijn verschillend per product en worden aan jou doorgerekend. Voor producten die niet teruggestuurd kunnen worden via een koeriersdienst wordt een ophaalkost van €150 aangerekend.